Általános üzleti feltételek

Principal Elektrik s.r.o. az áruk értékesítésére az pelek.eu weboldalon található internetes boltján keresztül, amelynek neve Principal Elektrik s.r.o.

Tartalom

  1. Kapcsolattartási adatok
  2. Alapfogalmak
  3. Üzenetek az ügyfeleknek a vásárlási szerződés megkötése előtt
  4. A vásárlási szerződés megkötésének folyamata
  5. Áru ára és fizetési módok
  6. Áru szállítása és teljesítési hely
  7. Jogok hibás teljesítés esetén
  8. Reklamációk kezelésének és lezárásának módjai
  9. Személyes adatok védelme
  10. Vis maior
  11. Alternatív vitarendezés
  12. Záró rész, beleértve a vonatkozó jogot és a bírósági illetékességet

1. Kapcsolattartási adatok

1.1 Az internetes bolt üzemeltetője:

Principal Elektrik s.r.o.

Székhely: Osadní 869/32, 17000 Praha, Česko

Cégjegyzékszám: 03402614

Adószám: CZ03402614

Képviselő: Sergii Kryvulia

Cégbíróság / cégnyilvántartás: Městského soudu v Praze Regisztrációs szám: 231166

Üzlet címe: Peteřska nam 2, 11000 Praha,

(a továbbiakban: „kereskedő” vagy „mi”)

Telefon: +420774242766

E-mail: shop@pelek.eu

Ügyfélszolgálat: Ügyfeleink számára ügyféltámogatást biztosítunk a fenti telefonszámon és e-mail címen munkanapokon 9.00 és 17.00 óra között.

2. Alapfogalmak

2.1 Ezek az általános üzleti feltételek (a továbbiakban: „VOP”) a kereskedő által szabályozzák a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek a vásárlási szerződéssel (a továbbiakban: „vásárlási szerződés”) összefüggésben vagy annak alapján merülnek fel.

kötött közöttünk és a fogyasztók vagy vállalkozók (a továbbiakban: „ügyfél” vagy „ön”) a Principal Elektrik s.r.o. által a pelek.eu-n.

2.2 Internet bolt. A kereskedő internetes boltja (a továbbiakban: „internet bolt“) a pelek.eu weboldalon üzemel Principal Elektrik s.r.o.

2.3 Mit vásárolhat nálunk? Az Principal Elektrik s.r.o. internet boltjában megvásárolhatja azokat a termékeket, amelyeket kiállítunk és kínálunk. Ha a termékhez licencet is kínálunk, akkor azt is.

2.4 Ki számít fogyasztónak? Fogyasztónak minősül minden természetes személy, aki üzleti tevékenysége keretein kívül vagy önálló foglalkozása keretein kívül velünk vásárlási szerződést köt, vagy velünk más módon jogilag lép kapcsolatba (a továbbiakban: „fogyasztó"). Az internetes bolt kizárólag a fogyasztók számára készült. Cégeknek történő értékesítés nem lehetséges.

2.5 Digitális tartalommal rendelkező termékek. A digitális tartalommal rendelkező termékek szállítására vonatkozó szerződésekre ezek a VOP érvényesek, ha másként nem rendelkeznek. Digitális tartalom alatt azokat az adatokat értjük, amelyeket digitális formában hoznak létre és biztosítanak.

2.6 Digitális elemekkel rendelkező termékek. A fizikai adathordozók szállítására vonatkozó szerződésekre, amelyek kizárólag digitális tartalmak hordozóiként szolgálnak, ezek a VOP érvényesek, ha másként nem rendelkeznek. Digitális tartalom alatt azokat az adatokat értjük, amelyeket digitális formában hoznak létre és biztosítanak.

2.7 Elektroberendezések visszavétele. A 185/2001. (XI. 15.) Korm. rendelet 38. §-ában foglalt kötelezettségek figyelembevételével tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a régi elektroberendezéseket ingyenesen át lehet adni megsemmisítésre a következő címen: Kirilovova 181, 739 21 Paskov, .

3. Üzenetek az ügyfeleknek a vásárlási szerződés megkötése előtt

3.1 Az eladó és a felügyeleti hatóságok jogosultsága. A termékek értékesítésére a vállalkozói engedély alapján vagyunk jogosultak. A vállalkozói ellenőrzést a megfelelő vállalkozói hatóság végzi a hatáskörén belül. A személyes adatok védelmét az Adatvédelmi Hatóság felügyeli. A Cseh Kereskedelmi Felügyelet a meghatározott keretek között többek között a 634/1992 Sz. törvény, a fogyasztók védelméről való megfelelés ellenőrzését végzi.

3.2 Illusztrációs jelleg. A weboldalunkon látott fényképek csak illusztrációs jellegűek.

3.3 További költségek. Nem számítunk fel további költségeket a telekommunikációs eszközökért (pl.

ha telefonál nekünk a telefonszámunkra, csak a szokásos telefonhívási díjat kell megfizetnie).

3.4 A fogyasztóknak joguk van a vásárlási szerződéstől való elállásra indoklás nélkül, legalább 14 napig, amely a termék átvételének napjától (vagy az utolsó terméktől, részszállítástól vagy az utolsó darabtól, ha több termékre vonatkozó szerződésről van szó egy rendelésből, vagy a termékek több részszállításban vagy darabban történő szállításáról) számítva kezdődik. Az eladó hosszabb határidőt is biztosíthat. A határidő betartásához elegendő, ha a szerződéstől való elállásra vonatkozó értesítést a határidő lejárta előtt elküldi.

3.5 A vásárlási szerződéstől való elállási űrlap. Ahhoz, hogy érvényesíthesse elállási jogát, egyértelmű módon kell eljárnia, e-mailben, telefonon vagy levélben, esetleg más módon. Ehhez felhasználhatja a vásárlási szerződéstől való elállásra vonatkozó mellékelt minta űrlapot, de ez nem kötelező.

3.6 Amikor nincs lehetősége a vásárlási szerződéstől való elállásra. Az ügyfél nem jogosult elállni a következő szerződésektől:

3.6.1 a termékek szállításáról, amelyeket az ügyfél kérésére módosítottak és/vagy az ügyfél számára készítettek;

3.6.2 a termékek szállításáról, amelyek ára a pénzügyi piacok független ingadozásaitól függ, amelyek a vásárlási szerződés felmondási ideje alatt bekövetkezhetnek;

3.6.3 a gyorsan romló termékek szállításáról, valamint azokról a termékekről, amelyek a szállítást követően visszafordíthatatlanul keveredtek más termékekkel;

3.6.4 a termékek lezárt csomagolásban történő szállításáról, amelyeket a fogyasztó a csomagolásból kivett, és egészségügyi vagy higiéniai okokból nem megfelelő visszaküldeni azután, hogy a fogyasztó megsértette, ami a hang- vagy képfelvételekre és számítógépes programokra is vonatkozik, ha a vásárló megsértette az eredeti csomagolásukat;

3.6.5 a szállásról, áruk szállításáról, közlekedési eszköz bérléséről, étkezésről vagy szabadidős tevékenységek igénybevételéről, ha a szerződés szerint meghatározott időpontban vagy időszakban kell teljesíteni;

3.6.6 a napilapok, folyóiratok vagy magazinok szállításáról, kivéve az előfizetési szerződéseket a szállításukra;

3.6.7 a szolgáltatások nyújtásáról, ha azok teljes mértékben nyújtásra kerültek; díjfizetés esetén csak akkor, ha a fogyasztó előzetes kifejezett beleegyezésével kezdődött a szerződéstől való elállás határideje előtt, és a vállalkozó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a fogyasztót, hogy a teljesítés nyújtásával megszűnik a szerződéstől való elállás joga;

3.6.8 a sürgős javításról vagy karbantartásról, amelyet a fogyasztó kifejezett kérésére a megadott helyen kell elvégezni; ez azonban nem vonatkozik más, nem kért javítások elvégzésére vagy más áruk szállítására, mint a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges pótalkatrészek;

3.6.9 a digitális tartalom szállításáról, ha azt nem anyagi hordozón szállították, és az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével történt a vásárlási szerződéstől való elállás határideje előtt, és mi tájékoztattuk Önt a vásárlási szerződés megkötése előtt, hogy ilyen esetben nincs joga a vásárlási szerződéstől elállni.

3.7 A visszaküldött áruk értéke és a visszaküldéssel kapcsolatos költségek. A visszaküldés közvetlen költségeit Ön viseli. Ha a visszaküldött áruk értéke meghaladja a 990 Kč (990,01 Kč a szállítási költség nélkül), a visszaküldési költségeket a kereskedő fedezi.

3.8 A vásárlási ár visszatérítése. A vásárlási szerződéstől való elállás esetén a visszavonási határidőn belül kötelesek vagyunk visszatéríteni Önnek a vásárlási árat (kivéve a további költségeket, ha más szállítási módot választott, mint a legolcsóbb, a kereskedő által kínált standard szállítás), ugyanazzal a fizetési móddal, mint amellyel a pénzt átvette, hacsak másként nem állapodunk meg, legkésőbb 14 napon belül attól az időponttól, amikor megkaptuk a visszaküldött terméket, vagy megbízhatóan igazolták számunkra a feladását. Önnek nem kell díjat fizetnie ezért a visszatérítésért. Ha az árut nem kapjuk vissza, jogunk van a vásárlási ár visszatartására.

3.9 A visszaküldött áruk küldési címe. A visszaküldési címke általában elérhető a felhasználói fiókban a pelek.eu oldalon. Ha nem biztosítottunk visszaküldési címkét, kérjük, használja ezt a címet az áru visszaküldéséhez: Kirilovova 181, 739 21 Paskov. Kérjük, lépjen kapcsolatba velünk az shop@pelek.eu e-mail címen vagy a 601548120 telefonszámon, hogy biztosítsuk az Ön jogait a visszaküldéshez, és egyeztessünk egyedi eljárást.

3.10 Ajándék. Ha az áruval együtt ajándékot is kap a vásárló, az ajándékozási szerződés közöttünk és a vásárló között felfüggesztő feltétellel jön létre, hogy ha a vásárló vagy a mi részünkről elállás történik a vásárlási szerződéstől, az ajándékozási szerződés az ilyen ajándékra vonatkozóan hatályát veszti, és a vásárlónak az árukkal együtt vissza kell adnia a kapott ajándékot.

4. A vásárlási szerződés megkötésének folyamata

4.1 A rendelés létrehozása. A vásárló egy vagy több árut választhat ki, úgy, hogy azokat a virtuális bevásárlókosarába helyezi, ahol a vásárló megtekintheti a kiválasztott árut, módosíthatja a mennyiségüket, vagy eltávolíthatja azokat a bevásárlókosárból. A „Pénztár” gomb megnyomásával a vásárlót felkérik, hogy adja meg a szállítással és a fizetési móddal kapcsolatos információkat. A rendelés befejezése előtt a vásárló számára lehetőség nyílik az általa megadott adatok, esetleg a vásárlói adatok ellenőrzésére és módosítására. A „Fizetésre kötelező rendelés” gombra kattintva a rendelési folyamat befejeződik, és a vásárlási szerződés megkötésre kerül.

4.2 A VOP elfogadása. A rendelés elküldésével megerősíti, hogy megismerte és elfogadja ezeket a VOP-t és a személyes adatok feldolgozására vonatkozó irányelveinket.

4.3 A kiskorú vásárló törvényes képviselőjének hozzájárulása. Ha a kiskorú vásárló a webáruházunkban vásárol, akkor szükséges a törvényes képviselője előzetes hozzájárulása.

4.4 Az áru jellemzői. A vásárlónak a rendelés befejezése előtt meg kell ismernie az áru jellemzőit, típusát és ajánlott használati módját. A rendelés leadásával a vásárló megerősíti, hogy megismerte ezeket az információkat, és hogy értelmezi azokat.

4.5 A rendelés visszaigazolása. A eladó a vásárló rendelésének visszaigazolását azzal erősíti meg, hogy e-mailben elküldi a vásárlónak a rendelés visszaigazolását. Ez a rendelés visszaigazolás csupán arra szolgál, hogy tájékoztassa a vásárlót, hogy a rendelés beérkezett és legkésőbb 2 munkanapon belül feldolgozásra kerül a vásárló által. A vásárlási szerződés már a „Fizetésre kötelező rendelés” gomb megnyomásakor megkötésre kerül.

4.6 Szerződéses nyelv. A szerződéses nyelv a cseh nyelv.

4.7 A vásárlási szerződésből eredő kötelezettségek. A vásárlási szerződés megkötésével kötelezzük magunkat, hogy átadjuk a megvásárolt árut, és lehetővé tesszük az árura vonatkozó tulajdonjog megszerzését. Ön a vásárlási szerződés megkötésével kötelezi magát, hogy átveszi az árut, és kifizeti nekünk az áru árát.

4.8 A VOP és a vásárlási szerződésből való elállás űrlap másolata. A vásárló megkapja a megkötött vásárlási szerződés másolatát, azaz a jelen VOP aktuális szövegét. A fogyasztó vásárló szintén megkapja a vásárlási szerződésből való elállás űrlapját a törvényes határidőn belül.

5. Az áru ára és a fizetési módok

5.1 Ár. Az összes termék ára cseh koronában (Kč) van megadva, és tartalmazza az ÁFA-t.

5.2 Fizetési lehetőségek. A termék árának és a szállítással kapcsolatos esetleges költségeknek a kifizetési módjait a kereskedő leírásának oldalán is megtalálja. Fenntartjuk a jogot, hogy egyes esetekben a vásárlónak ne kínáljunk részleges fizetési módot. A vásárlónak lehetősége van:

5.2.1 PayPal (A vásárló átirányításra kerül a PayPal-ra, ahol a vásárlási árat a PayPal számlájáról fizeti ki, a PayPal használati feltételeivel összhangban, amelyek elérhetők a https://www.paypal.com)

5.2.2 Kártyás fizetés

5.2.3 Banki átutalás vagy azonnali banki átutalás

5.2.4 Apple Pay, Google Pay

5.3 Reális ár az árura. Ha a 0 Kč értékű irreális ár jelenik meg, vagy ha egy rendkívül piacon kívüli ár jelenik meg, amelyet a beszerzési árunk alattinak tekintünk, fenntartjuk a jogot, hogy ezt a tételt eltávolítsuk az Ön által tett vásárlási szerződés megkötésére irányuló ajánlatból. Erről az Ön e-mail címére tájékoztatást kap.

5.4 A számla formája. Megállapodunk abban, hogy a számlákat elektronikus úton küldjük el az Ön e-mail címére.

5.5 A vételár teljes kifizetése. Fenntartjuk a tulajdonjogot az árura a vonatkozó vásárlási szerződés szerinti vételár teljes kifizetéséig.

6. Az áru szállítása és a teljesítési hely

6.1 Az áru szállítása. A terméket a megadott szállítási időn belül szállítjuk, amely a termék típusához van rendelve. Mindig vállaljuk, hogy legkésőbb 30 napon belül szállítunk. Bármilyen változásról az időben

a szállításról mindig tájékoztatni fogjuk. A vételáron kívül kötelesek vagyunk megfizetni a termék csomagolásával és szállításával kapcsolatos esetleges költségeket is a megállapodott összegben, valamint a választott fizetési módért járó felárat. Ha kifejezetten másként nincs megadva, a vételár magában foglalja az áruk szállításával kapcsolatos költségeket is. A vásárlási szerződés megkötése előtt tájékoztatni fogják a végső árról, amely tartalmazza a csomagolási és szállítási költségeket.

6.2 Szállítási cím. A termék a vásárló által a megrendelésben megadott címre kerül kiszállításra.

6.3 Szállítási mód. A vásárló választhatja meg az áru szállítási módját a megrendelésben megadott bármely címre.

6.4 Ismételt kézbesítés és az ezzel kapcsolatos költségek. Abban az esetben, ha az Ön oldalán felmerülő okok miatt szükséges az árut ismételten vagy más módon kézbesíteni, mint ahogyan az a megrendelésben meg volt határozva, kötelesek vagyunk fedezni az áruk ismételt kézbesítésével kapcsolatos költségeket, illetve a másik kézbesítési módhoz kapcsolódó költségeket.

6.5 Áru átvétele. Az áru átvételének pillanatában a vásárlóra átszáll a kárveszély és a megvásárolt áru minőségének véletlenszerű romlása. Ha a vásárlónak az árut a szállítótól kellett volna átvennie, akkor átszáll

a vásárolt termék véletlenszerű megsemmisítésének és véletlenszerű minőségromlásának kockázata a vásárlóra hárul abban a pillanatban, amikor lehetőséget kapott a termék használatára, de nem korábban, mint a megadott kézbesítési időpontban.

6.6 A vásárló kötelezettsége a termék átvételekor. A termék átvételekor köteles ellenőrizni és meggyőződni annak tulajdonságairól (különösen arról, hogy a megfelelő típusú terméket kapta-e, hogy a termék rendelkezik-e a megállapított minőséggel, hogy a termék csomagolásában minden benne van-e, amit a használati utasítás előír). Látható sérülés esetén a szállítmányon a vásárlónak nem szabad átvennie a szállítmányt a szállítótól. Nem vállalunk felelősséget a szállító által okozott károkért, illetve a termék késedelmes kézbesítéséért, függetlenül attól, hogy a késedelem bármilyen okból következett be.

6.7 Kár, amely a termék átvételének elmulasztásából adódhat az eladónak. Ha a fogyasztói vásárló nem veszi át a terméket a szállító általi kézbesítéskor, a termék visszakerül az Eladóhoz, és ha a vásárló a termék kézbesítésének elmulasztása után 14 napon belül nem mondja le a vásárlási szerződést, az eladó jogosult a vásárlótól követelni a szállító által a termék visszaszállítására vonatkozó költségeket. Ez a költség kárt jelent az eladó számára, amely a vásárló jogi kötelezettségeinek megszegéséből adódik.

7. Hibás teljesítésből eredő jogok

7.1 Hibás teljesítés. Ez a VOP rész a jogok és kötelezettségek szabályozására vonatkozik a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésekor a termékek eladása során közöttünk, mint eladó, és a vásárló, mint vevő között.

7.2 Mikor kell reklamálni a hibás terméket. A termék hibáit haladéktalanul kötelesek vagyunk kifogásolni (reklamálni), miután a hiba megjelent. Ellenkező esetben a bíróság nem ismerné el a hibás teljesítésből eredő jogát. Jogosultak vagyunk kifogásolni a hibát, amely a fogyasztási cikkek esetében előfordul, a termék átvételétől számított 24 hónapon belül. Ez nem alkalmazható olyan termékekre, amelyek csomagolásán, címkéjén, a termékhez csatolt használati utasításban vagy hirdetésben más jogszabályokkal összhangban meg van határozva az az időtartam, amely alatt a termék használható. Itt a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezések (szerződéses garancia) érvényesek.

7.3 Mi fog történni 24 hónap elteltével? 24 hónap elteltével már nem lehet kifogásolni a termék hibáit. Ha a termék esetében ez lehetséges, ez az időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a terméket nem tudta használni, mert az jogos reklamációs eljárás alatt állt. Bár arra törekszünk, hogy a reklamációkat mindig az Ön elégedettsége érdekében intézzük, egyes termékek esetében a csomagoláson/címkén/betegtájékoztatón megadott utasítások szerint kell eljárni – ellenkező esetben kár keletkezik.

7.4 Szerződéses garancia. Ha a termékhez önkéntes szerződéses garancia volt biztosítva, amely hosszabb, mint 24 hónap a termék átvételétől számítva, akkor a termék hibáit ezen időszak alatt kifogásolhatja. Az időszak meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a terméket nem tudta használni, mert az jogos reklamációs eljárás alatt állt.

7.5 Feltételezés, hogy a termék hibás. Ha a hiba a termék átvételét követő 12 hónapon belül jelentkezik, azt kell feltételezni, hogy a termék már az átvételkor hibás volt, hacsak nem bizonyítjuk az ellenkezőjét.

7.6 Milyen hibákért nem vállalunk felelősséget? Nem vállalunk felelősséget a hibákért az alábbi esetekben: 7.6.1 ha a hiba a terméken a átvétel időpontjában már fennáll, és ilyen hiba esetén árengedmény került megállapításra,

7.6.2 a hiba a terméken a normál használat következtében keletkezett kopás miatt, vagy ha ez a termék természetéből adódik,

7.6.3 az Ön által okozott és helytelen tárolás, helytelen karbantartás, az Ön beavatkozása vagy mechanikai sérülés következtében, mindez olyan körülmények között, amelyek nem felelnek meg a hőmérsékletnek, porosságnak, páratartalomnak, más környezeti hatásoknak, és így közvetlenül tőlünk vagy a gyártótól származik (általában a termék tájékoztató füzetében / címkéjén), vagy jogszabályokból ered,

7.6.4 a termék, amelyet a vásárló módosított, és ha a hiba e módosítás következtében keletkezett,

7.6.5 a termék használata olyan körülmények között, amelyek nem felelnek meg a hőmérsékletnek, porosságnak, páratartalomnak, kémiai és mechanikai hatásoknak, amelyeket közvetlenül az eladó vagy a gyártó határozott meg, vagy amelyek jogszabályokból erednek,

7.6.6 a hiba külső esemény következtében keletkezett, amely kívül esik a befolyásunkon (pl. természeti katasztrófa).

7.7 Mit tegyek a termék hibájának érvényesítéséhez? A termék hibájának érvényesítése érdekében kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a pelek.eu felhasználói fiókján keresztül, ennek alapján fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot és megbeszéljük a további lépéseket. Alternatívaként közvetlenül is kapcsolatba léphet velünk az e-mail címünkre.

7.8 A panasz benyújtásának megerősítése. A panasz benyújtásáról szóló üzenet elküldése után 2 munkanapon belül fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot. A panasz benyújtásának időpontja az a pillanat, amikor megkapjuk Öntől a reklamációs adatokra vonatkozó információkat.

7.9 A reklamált termék visszaszállítása az eladóhoz. A terméket teljes, sértetlen állapotban (a reklamált hibától eltekintve) kell visszaküldeni, lehetőleg az eredeti, sértetlen csomagolásban, hogy betarthassuk a megfelelő higiéniai eljárásokat. A hiba eltávolításához a terméket saját költségünkre átvehetjük. Fel fogjuk venni Önnel a kapcsolatot, hogy megbeszéljük a további lépéseket.

7.10 Megerősítés. A reklamált termék kézhezvétele után megerősítést küldünk a panasz benyújtásáról és annak tartalmáról az Ön által megadott e-mail címre.

8. A panasz kezelésének és lezárásának módjai

8.1 Mi befolyásolja a lehetőségeimet. Jogosult lesz arra, hogy kérje a keletkezett hiba eltávolítását. Választása szerint választhat:

8.1.1 a termék javítása; 8.1.2 új termék szállítása; vagy

8.1.3 a hiányzó rész szállítása.

Az Ön részéről ez nem lehet aránytalan követelés. Ha a termék javítása számunkra jelentős nehézséget jelent, vagy ez nem arányos követelés a termék értékéhez és a hiba jelentőségéhez képest, erről tájékoztatni fogjuk. Ugyanígy járunk el, ha a kérését új termék szállítására aránytalanul értékeljük a termék hibájához vagy értékéhez képest.

8.2 Ha lényeges szerződésszegésről van szó. Ha a hiba lényeges szerződésszegést jelent, Önnek joga van elállni a vásárlási szerződéstől, vagy ésszerű árengedményt kérni a vételárból a termék esetében.

8.3 Mikor lehet kérni a vételár visszatérítését? Bizonyos helyzetekben lehetőség lesz a vásárlási szerződéstől való elállásra és a vételár visszatérítésére. Ez nem lehetséges abban az esetben, ha a termék hibája nem jelentős. Milyen helyzetekben lehet elállni a vásárlási szerződéstől és kérni a vételár visszatérítését:

8.3.1 elutasítjuk a termék hibájának elhárítását, vagy nem javítottuk meg ezt a hibát ésszerű időn belül;

8.3.2 a nyilatkozatunkból vagy más körülményből nyilvánvaló, hogy a hiba nem lesz elhárítható ésszerű időn belül, vagy a vásárló számára jelentős nehézségek nélkül;

8.3.3 a termék hibája ismételten megjelenik; vagy

8.3.4 lényeges szerződésszegésről van szó.

8.4 Mikor lehet még ésszerű árengedményt kérni a termék vételárából? Bizonyos helyzetekben további ésszerű árengedményt kérhet a vételárból. Ez nem lehetséges abban az esetben, ha a termék hibája nem jelentős. Milyen helyzetekben kérheti az ésszerű árengedményt a vételárból?

8.4.1 elutasítjuk a termék hibájának elhárítását, vagy nem javítottuk meg ezt a hibát ésszerű időn belül;

8.4.2 a nyilatkozatunkból vagy más körülményből nyilvánvaló, hogy a hiba nem lesz elhárítható ésszerű időn belül, vagy a vásárló számára jelentős nehézségek nélkül;

8.4.3 a termék hibája ismételten megjelenik; vagy

8.4.4 lényeges szerződésszegésről van szó.

8.5 Ön közli velünk a reklamáció elintézésének módját. Kötelezettsége, hogy tájékoztasson minket arról, hogy milyen jogot választott a hibás teljesítés esetén, és ezt a hiba bejelentésekor vagy a hiba bejelentését követően haladéktalanul meg kell tennie. A választását nem változtathatja meg a beleegyezésünk nélkül; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a hiba javítását kéri, amely javíthatatlannak bizonyul.

8.6 A termék visszaküldése. A reklamáció elintézése során új termék szállítása esetén kötelesek vagyunk visszakapni az eredetileg szállított terméket (ha másképp nem állapodunk meg). Az új termék szállítását a vásárló nem kérheti (és a vásárlási szerződést sem mondhatja fel), ha nem tudja visszaküldeni a terméket abban az állapotban, ahogyan azt megkapta. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a terméket a hiba felfedezése előtt használták, vagy ha a hiba megállapítása során az állapot megváltozott. Továbbá, ha az Ön hibáján kívül a termék nem küldhető vissza eredeti állapotában.

8.7 Mikor zárul le a reklamációs folyamat? A reklamációs folyamat 3 héten belül zárul le a hibás jog érvényesítése után, ha másként nem állapodunk meg.

8.8 A reklamáció lezárása. Ha a reklamált árut a szállító küldte el reklamációra, azt automatikusan az Ön címére küldjük a reklamáció elintézése után, a reklamáció elintézésének dátumáról és módjáról szóló igazolással, beleértve a helyreállításról és a reklamáció időtartamáról szóló igazolást, esetleg a reklamáció elutasításának indoklásával.

8.9 Kötelezettség a reklamált áru átvételekor. Továbbá kötelezettsége van az áru átvételekor ellenőrizni a reklamált áru teljességét, különösen, hogy a csomag az árut tartalmazza, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokra már nem fogunk figyelemmel lenni.

9. Személyes adatok védelme

9.1 Személyes adatok feldolgozásának elvei. További információt arról, hogy milyen személyes adatokat dolgozunk fel, milyen módon, milyen célból és mennyi ideig, a személyes adatok feldolgozásának elveinkben talál.

10. Vis maior

10.1 Mi a vis maior. Vis maior alatt a jelen VOP céljából olyan akadályt értünk, amely függetlenül a mi akaratunktól következett be, és megakadályozza a kötelezettségünk teljesítését, ha ésszerűen nem lehetett előre látni, hogy ezt az akadályt vagy annak következményeit elhárítjuk, leküzdjük vagy előre megjósoljuk. A kizáró hatások

a felelősség csak addig terjed, amíg a vonatkozó akadály fennáll.

11. Alternatív viták rendezése

11.1 Bíróságon kívüli viták rendezése. A vásárlási szerződésből eredő fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezésére a Cseh Kereskedelmi Felügyelet illetékes, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetes cím: https://adr.coi.cz/cs. Az online viták rendezésére szolgáló platform, amely az internetes címen található https://ec.europa.eu/consumers/odr használható a vásárlási szerződésből eredő viták rendezésére az eladó és a vásárló között.

11.2 Európai Fogyasztói Központ Cseh Köztársaság. Európai Fogyasztói Központ Cseh Köztársaság, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetes cím: https://evropskyspotrebitel.cz kapcsolattartó hely a 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerint, amely a fogyasztói viták online rendezéséről és a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szól (online fogyasztói viták rendezéséről szóló rendelet).

11.3 Panasszal kapcsolatos információk. Mielőtt megkezdené a peren kívüli viták rendezését, javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba e-mail címünkkel shop@pelek.eu. Mindig először próbáljuk meg békés úton rendezni a felmerült vitát. Az Ön panaszai

legkésőbb 2 munkanapon belül (48 óra, ez az időtartam meghosszabbodhat a Cseh Köztársaság területén szokásos pihenőnapokkal és állami ünnepekkel).

12. Záró rendelkezések, beleértve a választott jogot és a bírósági illetékességet

12.1 A fogyasztói jogok tiszteletben tartásának kötelezettsége. Ha a VOP rendelkezései ellentétesek a fogyasztóvédelmi jogszabályokkal, akkor a törvény élvez elsőbbséget, és kötelezzük magunkat annak betartására.

12.2 A VOP érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezései. Ha a VOP valamely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, akkor az érvénytelen rendelkezések helyébe olyan rendelkezések lépnek, amelyek a lehető legjobban közelítik az érvénytelen rendelkezés értelmét. Az egyik rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.

12.3 Jogi rend. Ha nemzetközi elem áll fenn, megállapodunk abban, hogy jogi kapcsolatunkat a Cseh Köztársaság jogrendje szabályozza, kizárva minden olyan ütközési norma rendelkezését, amely más jogrendhez utal. E jogválasztás nem mentesítheti a fogyasztót a jogrend által nyújtott védelem alól, amely a szokásos lakóhelye szerinti ország jogrendjének rendelkezéseiből fakad. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy kifejezetten kizárják az ENSZ nemzetközi árukereskedelmi szerződésekről szóló egyezményének alkalmazását. A Róma I. rendelet 6. cikkének (2) bekezdése szerint mindig alkalmazni kell azokat a kógens rendelkezéseket, amelyek alkalmazhatók e záradék nélkül.

12.4 Vitarendezés és bírósági illetékesség. A szerződő felek továbbá megállapodnak abban, hogy a vásárlási szerződésből eredő esetleges viták megoldására, ahol nemzetközi elem van jelen, mindig a székhelyünk szerinti bíróságok lesznek illetékesek. Ez nem érinti a fogyasztók jogait a különleges jogszabályok szerint.

12.5 Ha eltérő feltételeket állapítunk meg a vásárlási szerződés megkötésére. A VOP rendelkezései a vásárlási szerződés elválaszthatatlan részét képezik. A VOP-tól eltérő rendelkezéseket a vásárlási szerződésben lehet megállapítani. A vásárlási szerződésben szereplő eltérő megállapodások elsőbbséget élveznek a VOP rendelkezéseivel szemben.

12.6 A VOP elolvasásának szükségessége a vásárlási szerződés megkötéséhez. A VOP elolvasása önkéntes, azonban azok elolvasása nélkül sajnos nem lehet megkötni a vásárlási szerződést.

12.7 A VOP érvényessége. Ezek a VOP 2024.01.01-től érvényesek, és érvénytelenítik a korábbi üzleti feltételeket.